close
تبلیغات در اینترنت
پرسش و پاسخ قرآنی
loading...

جنبش منتظران ظهور

پرسش و پاسخ قرآنی   1-چرا در قرآن از بهشت زنان حرفی زده نشده اگر گفته شده کجای قرآن؟؟؟ 2-برای مردان در بهشت حوری را ذکر کرده اند آیا برای زنان هم همچین چیزی هست و اگر هست مانند حوری برای مردان که متعدد است ، متعدد هستند یا یک نفر هست؟؟؟   پاسخ:  پرسش: بهشت برای زنان   چرا در…

لیتک کانال جنبش منتظران ظهور در تلگرام

با عرض سلام

قابل توجه کاربران محترم

لینک کانال "جنبش منتظران ظهور" در تلگرام به آدرس زیر می باشد .

https://telegram.me/zohoor313_ir


پرسش و پاسخ قرآنی

منتظر بازدید : 37 19 / 03 / 1396 نظرات ()

پرسش و پاسخ قرآنی

 

1-چرا در قرآن از بهشت زنان حرفی زده نشده اگر گفته شده کجای قرآن؟؟؟

2-برای مردان در بهشت حوری را ذکر کرده اند آیا برای زنان هم همچین چیزی هست و اگر هست مانند حوری برای مردان که متعدد است ، متعدد هستند یا یک نفر هست؟؟؟

 

پاسخ: 

پرسش: بهشت برای زنان

 

چرا در قرآن از بهشت زنان حرفی زده نشده، اگر گفته شده ،کجای قرآن؟

 

پاسخ:

پرسشگر گرامی، با سلام و سپاس از ارتباطتان با این مرکز.

قرآن نعمت های بهشت را برای ترغیب انسان ها به عمل تشریح کرده و بهشت هم متعلق به همه مردان و زنان صالح است . خدا در پاداش دادن هیچ تفاوتی بین زن و مرد قرار نداده است. آنچه در وصف همسران بهشتی در آیات قرآن آمده ،تنها بخشی از نعمت های بهشتی است ، گرچه حتی همین مورد اختصاص به مردان ندارد.

طبق آموزههای وحیانی در بهشت هر کدام از مرد و زن از نعمت و لذات مناسب خود با همسران پاکیزه برخوردارند و این موهبت اختصاص به مردان ندارد، مثلاً قرآن کریم فرمود:

«و لهم فیها ازواج مطهره؛(1) برای بهشتیان در آن جا همسرانی پاک و پاکیزه است».

ضمیر «هم» در آیه به همة بهشتیان اعم از زن و مرد برمیگردد، نه فقط به مردان بهشتی.

ازواج جمع زوج به معنای همسر است ،نه زوجه به معنای زن. در آیه دیگر هم میفرماید:

«و زوجناهم بحور عین؛(2) آن ها را با همسرانی درشت و زیبا چشم تزویج گردانیم» .در این آیه هم ضمیر به همه بهشتیان برمیگردد. «حور عین» وصف زیبایی همسران بهشتی اعم از زن و مرد است، زیرا واژه «حور» جمع احور (مرد سیاه چشم) و جمع حوراء (زن سیاه چشم) است. واژه «عین» جمع اعین (مرد درشت چشم) و جمع عیناء (زن درشت چشم) است.(3) پس داشتن همسر در بهشت برای مرد و زن مطرح است.

تا این جا وعده همسران پاک و زیبا چشم بود ،هم برای زنانی که بهشتی می شوند و هم برای مردانی که بهشتی می شوند.

2. اما چرا بیش تر به توصیف زنان بهشتی پرداخته؟

شاید یکی از علت هایش این باشد که معمولا زنان دنبال زیبایی جسمی مردان نیستند، بلکه بیش تر مردانگی و قدرتمندی آنان را می خواهند .از این رو بیش تر از این به توصیف مردان بهشتی نپرداخته و این ها در روایات آمده است، از جمله در روایات راجع به مردان بهشتی فرموده:

إن أهل الجنة جرد مرد مكحلين ، مكللين ، مطوقين ، مسورين مختمين ، ناعمين ، محبورين ، مكرمين ، يعطى أحدهم قوة مائة رجل في الطعام و الشراب و الشهوة و الجماع ، قوة غذائه قوة مائة رجل في الطعام و الشراب و يجد لذة غدائه مقدار أربعين سنة ، و لذة عشائه مقدار أربعين سنة ، قد ألبس الله وجوههم النور و أجسادهم الحرير بيض الألوان ، صفر الحلي ، خضر الثياب؛(4)

مردان بهشت جوانانی هستند که بدن شان موی زاید ندارد . سرمه کشیده اند . تاج بر سر دارند . طوق های زینتی بر گردن و دست بندها بر دست و انگشتر های زیبا بر انگشت و چهره ای شاداب و مسرور و با کرامت دارند . هر کدام قوه خوراک و نوشیدن و جماع ده نفر را دارد . چهره شان نورانی است . بر اندام شان لباس های حریر سفید و زیرهای طلایی و پوشش های سبز است.

اما زیبایی زنان بهشتی را هم در قرآن توصیف نکرده و اجمالا زیبایی آن ها در همان توصیف 

به "حور عین" آمد و ذکر شد، ولی در زن چند چیز مطلوب جامعه و افراد است که قرآن روی آن ها مانور داده است:

الف. پوشیده بودن زن،

زن به مثابه گوهری درخشان می ماند که زیبایی و جلای این گوهر در آن است که پوشیده باشد . با بهای فراوان دیده شود . زیبایی و درخشانی در سفره عام گذاشته نشود . قرآن روی این ویژگی تاکید می کند:

حور مقصورات فی الخیام؛(5)

حوريانى كه در خيمه‏هاى بهشتى مستورند!

كَأَنَّهُنَّ بَيْضٌ مَكْنُونٌ؛(6)

گويى از (لطافت و سفيدى) همچون تخم‏مرغ هايى هستند كه (در زير بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانى هرگز آن را لمس نكرده است)!

ب. زنی مطلوب است که فقط دلبسته شوهر باشد . به هیچ مرد دیگری دل نبسته و نبندد . این ویژگی هم در زنان بهشتی تاکید شده است:

َو عِِنْدَهُمْ قاصِراتُ الطَّرْف عینٌ؛‏(7)

نزد آن ها همسرانى زيبا چشم است كه جز به شوهران خود عشق نمى‏ورزند.

لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌّ؛(8)

هيچ انس و جنّ پيش از ايشان با آن ها تماس نگرفته (و دوشيزه‏اند)!

ج. معمولا زنانی که یک بار ازدواج کرده و شوهر مرده یا طلاق گفته باشند، به دلایل مختلف کم تر از دوشیزگان مورد توجه اند . قرآن بر این نکته تاکید می کند که:

فَجَعَلْناهُنَّ أَبْكاراً؛(9)

همه را دوشيزه قرار داديم‏.

برای زنان اهمیت چندانی ندارد که مردشان قبل از آن ها با زن دیگری ازدواج نکرده باشد یا بسیاری از آنان وجود همسری دیگر را ناپسند نمی دانند. از این رو این ویژگی ها برای مردان بهشت یاد نشده است.

بنا بر این در قرآن هم شوهران بهشتی توصیف شده اند و هم زنان بهشتی . در هر دو به ویژگی هایی که از نظر جنس مخالف اهمیت دارد، اشاره شده است.

البته قرآن در بیان این مسائل حیا را تا حد لازم رعایت کرده ؛ با توجه به رو

حیه زنان کم تر به توصیف مردان بهشتی پرداخته است.

3. اگر در قرآن حورالعين به عنوان همسران بهشتي بیش تر مورد توجه واقع گرديده، ولي شوهران بهشتي کم تر معرفي شده اند ، نه از آن روست که خدا براي ترغيب زنان اهميتي قائل نبوده و نه بدان جهت است که بهشت مردانه است و نه جهات غلط ديگري که ممکن است به ذهن آيد ، بلکه ريشه در روحيات زن و مرد دارد .

روحيه زن اين است که مطلوب و شکار باشد. بر عکس روحيه مرد که بر طالب بودن و شکارچي بودن است. زن مي خواهد زيبا و مهوش و ماهپاره باشد تا ناز کند و عشوه بفروشد تا براي تصاحب او مسابقه بگذارند و نبرد کنند و زحمت بکشند و بها بدهند ؛بر عکس مرد که مي خواهد تصاحب کند و بها بدهد و عشوه بخرد . معمولا خريدار را توصيف نمي کنند بلکه جواهر پنهان و مطلوب و قيمتي را معرفي مي کنند و توصيف مي نمايند تا خواهندگان براي تصاحبش مسابقه بگذارند و مجاهده کنند و...

چون زن مطلوب و خواستني است و برايش مسابقه داده مي شود ، معرفي مي گردد. مرد جسم و زيبايي و لطافت و رعنايي زن را طالب است . زن وجود مرد و سايه او و تسلطش را مي خواهد. از اين رو زنان غالبا دنبال قد و قامت مردان نيستند . البته مردان بهشتي در کمال زيبايي و تناسب هستند . زن بهشتي مردش را به هر صورتي بخواهد مي يابد . اصولا اين مسائل در خواست زن زياد لحاظ نمي شود.

بنا بر اين همچنان که مردان بهشتي از حوريان بهشتي و مصاحبت با آن ها لذت مي برند، زنان بهشتي هم که حوريان و برتر از حوريان هستند، به مردان بهشتي عشوه مي فروشند . آن ها را به وصال خويش مي خوانند .از زناشويي و تصاحب مردان بهشتي لذت مي برند .

زنان صالح که مشرف به ورود به بهشت مي شوند ، از حوريان بهشتي برتر بوده و همسر مردان صالح بهشتي مي شوند.

برای زنان بهشتی نیز هر چه بخواهند هست . در بهشت زن و مرد طهارت طلبند . پلیدی و ناپاکی نمی طلبند .از این رو زنان طاهر بهشتی اصلا طالب مردان متعدد نیستند، بلکه همان مرد خود را در هر چهره و به هر هیئت که بخواهند ، می یابند و از مصاحبت با او لذت می برند.

پی نوشت ها:

1. بقره(2) آیه 25.

2. دخان(44) آیه 54.

3. ناصر مکارم، پیام قرآن، ج6، ص 261، نشر دارالکتب الاسلامیه، تهران ـ 1377 ش.

4. اختصاص مفید،ص358.

5. رحمن(55)آیه72.

6. صافات(37)آیه49.

7. همان،آیه48.

8. رحمن،آیه74.

9. واقعه(56)آیه36.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
سایت جنبش منتظران ظهور جهت عضویت در "جنبش منتظران ظهور" عدد "313" را به سامانه پیام کوتاه 660008178 ارسال فرمائید. آدرس وبسایت جنبش : درصورت بروز هرگونه مشکل با مسئول روابط عمومی جنبش آقای هژیری تماس حاصل فرمائید . 09380694275
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    صلوات شمار


    آمار سایت
  • کل مطالب : 648
  • زمان غیبت

    از زمان غیبت امام زمان(عج) تاکنون 1141سال شمسی2 ماه 12 روز 18 ساعت 56 دقیقه 13 ثانیه گذشته است
    و زمان 36010810573.958 همچنان در گذر است
    آیا هنوز زمان آن نرسیده که خودمان را برای ظهور او آماده کنیم؟
    اوقات شرعی